20 diciembre, 2010


Paul McCartney, HMV Hammersmith Apollo, London

“Boy,” sang Paul McCartney with remarkable prescience on The Beatles album Abbey Road in 1969, “you’re going to carry that weight a long time.” The weight in question was the burden, soon to be shouldered by McCartney and his bandmates, of being ex-Beatles for the rest of their lives. And for many years it was a burden that McCartney dealt with by entering a state of denial, focusing first on his solo career, then his group, Wings, and largely excising his old band from his life and from his shows.

Only in the 1990s did he learn to celebrate the days when he was fab, and today, finally, he seems wholly comfortable with his past; with his regular five-piece touring band, he now joyfully plunders one of the finest songbooks in the history of popular music.

Thus, this show – one of two small-scale UK performances announced at short notice – featured cracking Beatles standards, from “All My Loving” to “Yesterday”, providing countless pinch-yourself moments: yes indeed, these songs were being sung by a real, actual, bona fide ex-Beatle. Adding a dash of poignancy to the occasion was the palpable sense that, at 68, McCartney – and we – will not be around to celebrate these songs indefinitely.

But no McCartney show would be complete without lapses of taste of the kind that infuriated John Lennon, the sardonic yang to McCartney’s sometimes sickly sentimental yin. Inevitably, it being that time of year, we were given the icky, squelchy “Wonderful Christmastime”, complete with children’s choir.

And why, of all Beatles songs, did he include the lightweight bubblegum-ska of “Ob-La-Di, Ob-La Da”?
Paul Mcartney
Paul McCartney now joyfully plunders one of the finest songbooks in the history of popular music
This was, though, an overwhelmingly uplifting experience. And it was one in which a balance of pleasures prevailed, many provided by The Beatles, but many, too, from McCartney’s solo/Wings years – among them “Maybe I’m Amazed”, “Jet”, the irresistibly breezy title track from the re-released Band on the Run album, and the brilliant Lennon pastiche “Let Me Roll It”. 
 
In the face of such an onslaught, this reviewer’s carapace of cynicism fell away. A sensational sequence of Beatles songs ended the show, among them the arms-aloft anthems “Let It Be” and “Hey Jude”. With a dainty wave and a big thumb-stretch of his braces, McCartney skipped off stage with the air of a man unencumbered by any kind of burden.


NOTA ACLARATORIA:

Como no he encontrado la traducción del Concierto del sábado en Londres, primero he puesto la noticia en inglés y después os pongo la traducción que me da internet, no es muy buena pero se puede entender algo.

Paul McCartney, HMV Hammersmith Apollo, Londres
"Boy", cantaba Paul McCartney con notable presciencia en los álbumes de The Beatles Abbey Road en 1969, "vas a llevar ese peso durante mucho tiempo." El peso en cuestión era la carga, que pronto será asumido por McCartney y sus compañeros de banda , de ser ex-Beatles para el resto de sus vidas. Y durante muchos años era una carga que McCartney tratados por entrar en un estado de negación, centrándose primero en su carrera en solitario, a continuación, su grupo, Wings, y en gran medida la escisión de su antigua banda de su vida y de su muestra.


Sólo en la década de 1990 hizo que aprender a celebrar los días en que fue fabuloso, y hoy, finalmente, parece totalmente cómodo con su pasado, con su banda habitual gira de cinco piezas, que ahora con alegría saquea uno de los mejores libros de canciones en la historia de la música popular.


Así, este espectáculo - una de las dos actuaciones del Reino Unido anunció en pequeña escala a corto plazo - destacados grietas normas Beatles, de "All My Loving" y "Yesterday", proporcionando innumerables momentos pellizcarse: sí de verdad, estas canciones se cantaban por un verdadero, real, de buena fe el ex Beatle. Añadir una pizca de intensidad a la ocasión fue la sensación palpable de que, a los 68, McCartney - y - no van a estar para celebrar estas canciones indefinidamente.


Pero no te presentas McCartney estaría completo sin fallas del gusto de la clase que enfureció a John Lennon, el yang sardónica a veces enfermiza yin sentimental de McCartney. Inevitablemente, por los tiempos que estamos cantó  "Tiempo de Navidad", con coro de niños.


¿Y por qué, de todas las canciones de los Beatles, lo que incluye la goma de mascar ligera-ska de "Ob-La-Di, Ob-La Da"?Paul McartneyPaul McCartney ahora con alegría saquea uno de los mejores libros de canciones en la historia de la música popularEste fue, sin embargo, una experiencia abrumadora edificante. Y fue aquel en el que el equilibrio de los placeres prevalecido, muchas proporcionada por The Beatles, pero muchos, también, de solitario de McCartney / año Alas - entre ellos, "Maybe I'm Amazed", "Jet", la canción que da título irresistiblemente brisa de la reedición de banda en el álbum de ejecución, y el brillante pastiche Lennon "Let Me Roll It".
 
Ante tal embestida, caparazón de este revisor de cinismo se alejó.
Una secuencia sensacional de canciones de los Beatles terminó el espectáculo, entre ellos los brazos en alto-los himnos "Let It Be" y "Hey Jude". Con un gesto delicado y un pulgar gran extensión de sus tirantes, McCartney saltó fuera del escenario con el aire de un hombre no comprometido por cualquier tipo de carga.
 
NOTICIA EXTRAIDA DE:


http://www.ft.com/cms/s/2/4c31837e-0c51-11e0-b1a3-00144feabdc0.html

No hay comentarios: